06-07 maja 2019

Wycieczka do Krakowa

Wycieczka uczniów klas Vb i VIa  odbyła się w dniach 6 – 7 maja. Tym razem postanowiliśmy pojechać do Krakowa. Pierwszym punktem naszej wycieczki był Ojcowski Park Narodowy. Zwiedziliśmy Pieskową Skałę. Największe wrażenie zrobiła na nas Maczuga Herkulesa - jedna z wielu wapiennych form skalnych w Dolinie Prądnika. Odwiedziliśmy również ruiny średniowiecznego zamku obronnego. Dużym zainteresowaniem cieszyło się wejście do Groty Łokietka. Po tak pełnym wrażeń dniu udaliśmy się do hotelu, w którym czekała na nas przepyszna obiadokolacja. Jednak wrażeń było zbyt mało, dlatego też po zakwaterowaniu  udaliśmy się do Wieliczki, gdzie wędrowaliśmy po zjawiskowo pięknych solnych podziemiach Kopalni Soli. Blisko 3 km krętych korytarzy, 800 schodów do pokonania i zejście na głębokość 135 metrów pod ziemię. Warto było pokonać to wszystko, aby zobaczyć wykute w soli piękne komory, niesamowite podziemne jeziora oraz unikatowe solne rzeźby. Zmęczeni, ale szczęśliwi wróciliśmy do hotelu.

We wtorkowy ranek pełni energii ruszyliśmy na podbój Krakowa. Nie sposób mówić o zabytkach tego miasta, pomijając najważniejszy z nich, czyli Wawel, gdyż to właśnie tam znajdują się dwa kluczowe zabytki Krakowa: Zamek Królewski i Katedra Wawelska. Zamek Królewski jest renesansowym zabytkiem i najsłynniejszym zamkiem w Polsce, a Katedra Wawelska największą polską świątynią.

Wnętrze Wawelu zdobią kosztowne posągi, ołtarze, obrazy i malowidła. Katedra Wawelska to jedna z najstarszych budowli Wawelu, to miejsce koronacji i pochówku królów polskich. Do dziś możemy podziwiać liczne sarkofagi, epitafia i płyty wmurowane w posadzkę. W kościele katedralnym na Wawelu pochowani są królowie Polski od Władysława I Łokietka do Augusta II Mocnego. Łącznie na Wawelu pochowanych jest 19 królów i wiele osób z rodzin królewskich. Wawel to również miejsce spoczynku artystów i zasłużonych Polaków, takich jak: Adam Mickiewicz, Juliusz Słowacki, Tadeusz Kościuszko, Józef Piłsudski. Zwiedzając to historyczne miejsce, obejrzeliśmy Dzwon Zygmunta, który również odegrał bardzo istotną rolę w dziejach naszego narodu.

W tym dniu zwiedzaliśmy także Stary Rynek: Sukiennice, Collegium Maius, Kościół Mariacki z Ołtarzem Wita Stwosza oraz przechodziliśmy przez Bramę Floriańską. Na samym końcu udaliśmy się  na odnowiony Kopiec Kościuszki o wysokości 34 m. Ze szczytu podziwialiśmy panoramę miasta. Ostatnim punktem naszej wycieczki była Galeria Figur Woskowych.

Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy szczęśliwie do swoich domów.

Jako wychowawcy jesteśmy wdzięczni pani Ani Marszewskiej za pełnienie funkcji opiekuna podczas naszej wycieczki.